موزه مهندسی برق نصیر به‌ عنوان اولین موزه دانشگاهی مهندسی برق ایران در جامعه موزه‌های دانشگاهی شناخته می‌شود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ رئیس موزه مهندسی برق نصیر دکتر علی‌اکبریان در مورد سابقه فعالیت این موزه گفت: موزه مهندسی برق نصیر که در طبقه‌بندی موزه تخصصی کوچک قرار می‌گیرد، به‌ صورت رسمی فعالیت خود را از سال 1394 با مجوز سازمان میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و با عضویت در کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی (UAMC) آغاز کرده است.
علی اکبریان اظهار داشت: در نیمه دوم سال 1400 با دستور رئیس دانشکده مهندسی برق و با همکاری معاونت پژوهشی دانشکده و زیر نظر مدیر موزه و با همت کارشناس آن، فعالیت‌های مفیدی جهت معرفی موزه مهندسی برق نصیر به‌ عنوان اولین موزه دانشگاهی مهندسی برق ایران به جامعه موزه‌های دانشگاهی شکل گرفت.
رئیس موزه مهندسی برق نصیر در مورد تمدید مجوز این موزه نیز گفت: ارتقا سطح موزه، حفظ و نگهداری با دقت و اصولی اشیاء با ارزش این دانشکده و تعامل بهتر با جامعه مخاطب منجر به تمدید مجوز موزه توسط سازمان میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شد.

در ادامه و به مناسبت روز جهانی موزه‌ها خانم حاجی ملا حسینی کارشناس مسئول موزه مهندسی برق نصیر نیز گفت: موزه‌ها سرمایه‌های ملی کشور هستند که اگر به‌ صورت صحیح و علمی مورد استفاده قرار بگیرند می‌توانند در تحقق هدف‌های فرهنگی و اجتماعی مؤثر باشند. موزه‌ها مانند مراکز دانشگاهی هستند که هر فردی در هر سطحی از دانش می‌تواند از آن بهره‌مند شود.
حاجی ملاحسینی ادامه داد: در جهان هر سال بر تعداد موزه‌ها افزوده می‌شود که این نشان از اهمیت موزه‌ها در اجتماع کنونی است که نقش حساسی در جهت آموزش و آگاهی‌رسانی دارند.
همچنین افزود: موزه محل آموزش است، بنابراین مراجعان موزه علاوه بر آشنایی با مجموعه‌هایی از اشیاء ارزشمند، فرصت آموزش و تحقیق نیز پیدا می‌کنند، به همین سبب موزه از آن‌ جهت که به زبان شیء سخن می‌گوید به اندازه‌ای که تحصیل کنندگان را جذب می‌کند به همان اندازه تیز بر بیننده بی‌سواد اثرگذار است.
کارشناس مسئول موزه مهندسی برق نصیر اظهار داشت: نکته قابل تأمل این است که موزه محیط مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت است و جنبه انتفاعی قابل‌ توجه ای دارد، موزه‌ها مروج بهترین پدیده‌های فرهنگی، اجتماعی و صنعتی هستند که می‌بایست در جهت حفظ این گنجینه‌های با ارزش تلاشی مستمر انجام داد.
تاریخ:
1401/02/29
تعداد بازدید:
1571
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.